14 straffeslag på 7 huller!

IMG_1512Den kan gå grueligt galt, hvis ikke man lige læser de lokale regler ordentlig. Det kan Anna Scott fra England skrive under på, hvilket Teetimes regelskribent har skrevet en lille blog om.
-> Læs hele bloggen her (og se bl.a. hendes scorekort).
Kort fortalt så spillede Acott en mindre turnering på Finnish Tour, og pga. regnvejret så måtte man lige løfte og rense bolden.
Den lokale regel sagde så, at man efterfølgende skulle genplacere den, men Scott havde misset “gen”, så hun placerede den tæt på (men altså ikke det samme sted) og spillede derfra.
Det må man ikke, for så spiller man fra et forkert sted, hvilket koster to straffeslag….pr. gang…uden nogen rabat! da hun havde gjort det syv gange, så sagde lommeregneren 7*2 = 14 straffeslag!
Scott var ikke helt tilfreds, særligt ikke med at hun IKKE blev diskvalificeret, idet hun så blev “nødsaget” til at spille runden færdig i øse-pøse-regnvejr!
-> Læs hele bloggen her (og se bl.a. hendes scorekort).